metabolismos

Ο μεταβολισμός είναι ιδιαίτερος και μοναδικός για κάθε οργανισμό.

Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε με ακρίβεια τα επίπεδα λειτουργίας του μεταβολισμού σας, ώστε επάνω σε αυτά να βασίσετε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής που θα σας βοηθήσει να επιτύχετε τους στόχους σας: τη μείωση και τη διατήρηση του βάρους σας, αλλά και τη βελτίωση της υγείας σας.

Το ανθρώπινο σώμα παράγει ενέργεια από την χρήση των μακροθρεπτικών συστατικών (πρωτεϊνών, λιπών και υδατανθράκων). Οι ενεργειακές απαιτήσεις του οργανισμού καλύπτονται μέσα από την διατροφή, η οποία περιλαμβάνει τρεις μεγάλες κατηγορίες θρεπτικών συστατικών, τους υδατάνθρακες, τα λίπη και τις πρωτεΐνες. Η συνολική ενέργεια που δαπανάται σε 24ωρη βάση ονομάζεται συνολική ημερησία δαπάνη ενέργειας (Tipton & Wolfe 2001).

Η συνολική ενέργεια που δαπανάται ημερησίως χωρίζεται σε τρία επίπεδα: στην ενέργεια που δαπανάται για τον μεταβολισμό σε κατάσταση ηρεμίας, δηλαδή για την ενέργεια που απαιτείται για την διατήρηση του ατόμου στη ζωή, έπειτα στις θερμιδικές ανάγκες που δημιουργεί η φυσική δραστηριότητα και τέλος το ενεργειακό αντίτιμο που απαιτεί η κατανάλωση τροφής (τροφογενής θερμογένεση) ως αποτέλεσμα της πέψης και του μεταβολισμού (Frankefield et al 1998, Wang & Heska 2001). logodiatrofis.gr.

dimitris-grigorakis-diaitologos-logodiatrofis-grafeiaΓράφει ο

 Δημήτρης Γρηγοράκης
Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος,PhD

shares