Image1

O Τουριστικός Οργανισμός Λουτρακίου ή LTO στα 2 πρώτα χρόνια λειτουργίας του έχει αποτελέσει το βασικό όχημα επικοινωνίας, συνεργασίας και προβολής μεταξύ των τουριστικών φορέων, οργανισμών και επιχειρήσεων της περιοχής μας, προβάλλοντας ποικιλοτρόπως την τουριστική ταυτότητα του Λουτρακίου ως διεθνούς τουριστικού προορισμού, για την επίτευξη κοινών στόχων.

Σεβόμενος τον διαθέσιμο χρόνο, δεν θα ήθελα να αναφερθώ αναλυτικά στον απολογισμό των ενεργειών του LTO, τα δεκάδες ταξίδια δημοσιογράφων και τουριστικών πρακτόρων από πολλές χώρες στο Λουτράκι, τις φιλοξενίες επισήμων, την δημιουργία επικοινωνιακού υλικού, την δημοσιότητα, την συμμετοχή σε εθνικές και διεθνείς εκθέσεις, τις ενέργειες εκπαίδευσης επαγγελματιών και την υποστήριξη εκδηλώσεων, την σύναψη συνεργασιών και αναγνώριση από εθνικούς και διεθνείς φορείς, τον οποίο μπορείτε να δείτε στην παρουσίαση που προβάλλουν οι συνεργάτες του LTO στην οθόνη.
Οφείλω όμως να ευχαριστήσω για μιαν ακόμη φορά την Περιφέρεια Πελοποννήσου, την Περιφερειακή Ενότητα Κορινθίας, τον Δήμο Λουτρακίου – Αγ. Θεοδώρων, το Σύλλογο Ξενοδόχων Λουτρακίου, τον Σύλλογο ΞΕΝΙΟΣ ΖΕΥΣ, το Επιμελητήριο Κορινθίας, τα Τουριστικά Γραφεία Λουτρακίου, την Τουριστική Λουτρακίου ΑΕ, την Club Hotel Casino Loutraki, τις επιχειρήσεις και συλλόγους μέλη μας, τους συνεργάτες και εθελοντές και όλους όσους στήριξαν τον Οργανισμό στα πρώτα του βήματα, ώστε να αποτελέσει υπόδειγμα Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού σε επίπεδο Περιφέρειας.
Το επιστέγασμα της συλλογικής αυτής προσπάθειας ήλθε με την αναγνώριση του LTO σαν τον επίσημο συνεργάτη του Rally Acropolis. Η κορυφαία αυτή διοργάνωση που αποφέρει πάνω από 4 εκατομμύρια ευρώ ετησίως στις επιχειρήσεις της περιοχής μας, εμπιστεύεται πλέον τον LTO για την διαχείριση του συνόλου των τουριστικών υπηρεσιών και την προβολή του γεγονότος σε τοπικό επίπεδο.
Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον κ. Παύλο Αθανασούλα και την διοργανώτρια εταιρεία CELERITAS, χάρη στις προσπάθειες του οποίου το Rally Acropolis ήλθε και παραμένει στο Λουτράκι αλλά φυσικά και τον Δήμο Λουτρακίου – Αγ. Θεοδώρων, την χορηγό εταιρεία CHCL, την Ελληνική Αστυνομία και όλους τους συνεργαζόμενους φορείς και εθελοντές για την διαρκή υποστήριξη της Διοργάνωσης. Στο πλευρό της Διοργάνωσης τάσσεται ο LTO ο οποίος θα εργαστεί με όλες του τις δυνάμεις για την καλύτερη δυνατή υλοποίησή της Ευρωπαικής Διοργάνωσης το 2014 αλλά ακόμη περισσότερο για την διεκδίκηση της επαναφοράς της Παγκόσμιας Διοργάνωσης το 2015. Το Rally Acropolis αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της τουριστικήςταυτότητας του Λουτρακίου και θεωρούμε την φετινή χρονιά εξαιρετικά κρίσιμη για την μελλοντική παραμονή του στο τόπο μας.
Ο LTO στήριξε ανάλογα και μικρότερης εμβέλειας αλλά σημαντικές διοργανώσεις οι οποίες απέφεραν σημαντικό αριθμό διανυκτερεύσεων, διημερεύσεων, διεθνούς προβολής και εσόδων στην περιοχή όπως την ποδηλατική διοργάνωση Brevet Κορινθίας 2013 με συμμετοχή 250 περίπου αθλητών, το Vertikal Kilometer, τον αγώνα δρόμου με συμμετοχή 130 περίπου αθλητών που αναδεικνύει την παγκόσμια μοναδικότητα του Λουτρακίου ως προορισμού που προσφέρει ορεινή διαδρομή αγώνα 0-1.000 μέτρα, την ημερίδα του Εθνικού Ιδρύματος ερευνών στο Αλεξάνδρειο Συνεδριακό κέντρο, την επίσκεψη των φοιτητών του Πανεπιστημίου της Pescara και πολλά ακόμη.
Για το 2014 έχει σχεδιαστεί και δρομολογηθεί σειρά ενεργειών σε διάφορες κατευθύνσεις, όπως
• Ταξίδι γνωριμίας στις αρχές Φεβρουαρίου για 50 Αμερικανούς Τουριστικούς πράκτορες σε συνεργασία με το Ελληνοαμερικανικό Τουριστικό επιμελητήριο,
• Επίσκεψη συνεργασίας τον ερχόμενο Απρίλιο Αυστριακών τουριστικών πρακτόρων και οργανισμών τουρισμού 3ης ηλικίας σε συνέχεια της επιτυχημένης συμμετοχής μας με περίπτερο στην σχετική έκθεση της Βιέννης το 2012, με τον αντιδήμαρχο Τουρισμού κ. Ιωάννη Κακούρο,
• Επίσκεψη Ρώσων πρακτόρων και παραγόντων του αθλητισμού για την προώθηση του αθλητικού τουρισμού στην περιοχή μας
• Υποστήριξη Πανελλήνιων και Διεθνών Αθλητικών Διοργανώσεων όπως τα ΘΩΔΕΙΑ 2014, το Διεθνές Τουρνουά Παλαιμάχων Βόλλευ, τον Διεθνή αγώνα Τριάθλου, Πανελλήνιες Κολυμβητικές Διοργανώσεις, κ.α.

Το σύνολο των παραπάνω ενεργειών καθίσταται υλοποιήσιμο χάρη στην ενεργό υποστήριξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου για την οποία οφείλουμε να ευχαριστήσουμε για μιαν ακόμη φορά τον Περιφερειάρχη κ. Πέτρο Τατούλη, την Αντιπεριφερειάρχη αρμόδια για θέματα τουρισμού Κα Νικολάκου, αλλά και τον Αντιπεριφερειάρχη Κορινθίας κ. Γιώργο Δέδε.
Ολοκληρώνοντας την ομιλία μου, θα ήθελα να σταθώ στην σημερινή πραγματικότητα, τις προοπτικές και τις ανάγκες του Δήμου Λουτρακίου – Αγ. Θεοδώρων σαν τουριστικού προορισμού.
Κατά γενική ομολογία το Λουτράκι ως τουριστικός προορισμός έχει πέσει σε τέλμα και υπολείπεται σημαντικά σε σχέση με τις τεράστιες δυνατότητες και προοπτικές που διαθέτει και η πρωτοκαθεδρία του απειλείται πλέον από τους ταχύτατα νεοανερχόμενους προορισμούς της Πελοποννήσου. Η ψυχολογία των ανθρώπων του τουρισμού βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο ναδίρ και φαίνεται να βαδίζουμε στο μέλλον χωρίς συγκεκριμένο σχέδιο.
Οι μεμονωμένες προσπάθειες του LTO, του Δήμου, των επαγγελματιών, των ΜΜΕ όπως η σημερινή, δεν αρκούν από μόνες τους για να αντιστραφεί η κατάσταση αυτή. Η θέση μας είναι πως πρέπει επιτέλους το Λουτράκι ΝΑ ΞΥΠΝΗΣΕΙ! Να ξυπνήσει και να διεκδικήσει ξανά τη θέση που ιστορικά του αναλογεί στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη! Αυτό όμως προυθέτει την συνεργασία του συνόλου των εμπλεκομένων και την αλλαγή νοοτροπίας από όλους μας.
Θα πρέπει οι Δημοτικοί μας άρχοντες πρώτα από όλους – νυν και επόμενοι δεδομένου ότι έχουμε εισέλθει σε προεκλογική περίοδο – να παραμερίσουν το μικροπολιτικό κόστος και τις όποιες αγκυλώσεις, να συνεργαστούν και να ομονοήσουν στον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός ενιαίου μακρόχρονου σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης, το οποίο θα δεσμευτούν να ακολουθήσουν οι επόμενες δημοτικές αρχές, ώστε να υπάρξει ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Ένα σχέδιο άμεσης αξιοποίησης των σημαντικών τουριστικών υποδομών που διαθέτει ο Δήμος οι οποίες τώρα λιμνάζουν και είναι ζημιογόνες, ώστε να λειτουργήσουν για τον σκοπό για τον οποίο χρηματοδοτήθηκαν και κατασκευάστηκαν, με στόχο την προσέλκυση επενδυτών, την ανάπτυξη των ειδικών μορφών τουρισμού που προσφέρει το Λουτράκι, την δημιουργία εσόδων για τις τουριστικές επιχειρήσεις και επομένως νέων θέσεων εργασίας σε αυτές.
Συγκεκριμένα:
• Την αξιοποίηση του Αλεξάνδρειου Συνεδριακού Κέντρου για την ανάπτυξη του Συνεδριακού Τουρισμού μικρών και μεσαίων συνεδρίων στα οποία οι σύνεδροι θα διαμένουν στα ξενοδοχεία της περιοχής.
• Την αξιοποίηση των αθλητικών εγκαταστάσεων του Δήμου για την προσέλκυση αθλητικού τουρισμού όλο το χρόνο
• Την αξιοποίηση του Δημοτικού Υδροθεραπευτηρίου για την προσέλκυση θερμαλιστικού τουρισμού από την Ελλάδα και το εξωτερικό σε συνδυασμό με το νέο Κέντρο Αποκατάστασης για την ανάδειξη του Τουρισμού Υγείας σε συνδυασμό με το νέο Κέντρο Αποκατάστασης
• Την άμεση επίλυση του θέματος με το Καζίνο
• Την αξιοποίηση του ορεινού όγκου των Γερανείων και των Πισσίων για την ανάπτυξη του Ορεινού Τουρισμού
• Την αξιοποίηση και ανάδειξη της Διώρυγας του Ισθμού σαν παγκόσμιας εμβέλειας αξιοθέατο
• Την ανάπτυξη της Λίμνης Βουλιαγμένης και του αρχαιολογικού χώρου στο Ηραίο για την προσέλκυση Πολιτιστικού και Αρχαιολογικού Τουρισμού
• Την ανάδειξη του Καταδυτικού/Θαλάσσιου Τουρισμού σε συνεργασία με τα καταδυτικά κέντρα της περιοχής
• Την προβολή του Οσίου Παταπίου, των λοιπών μοναστηριών και εκκλησιών της περιοχής για την ανάπτυξη του Θρησκευτικού τουρισμού
• Την ανάπτυξη του ηφαιστείου Σουσακίου, του Πευκιά, του παλαιού σιδηροδρομικού σταθμού κ.α. αξιοθέατων της περιοχής των Αγίων Θεοδώρων για την προσέλκυση Σχολικού και Νεανικού Τουρισμού.
• Την άμεση επαναλειτουργία του εργοστασίου εμφιάλωσης Φυσικού Μεταλλικού νερού το οποίο αποτελεί το σημαντικότερο στοιχείο της ταυτότητας του προορισμού μας.
• Την προσέλκυση επενδυτών με ολοκληρωμένες προτάσεις για την επαναλειτουργία των ιστορικών και των σύγχρονων ξενοδοχείων της περιοχής μας που έχουν κλείσει και εδώ και χρόνια στοιχειώνουν την πόλη.
• Την ανάπτυξη του καταδυτικού τουρισμού σε συνεργασία με τα τοπικά καταδυτικά κέντρα.
Οι επαγγελματίες του τουρισμού από την πλευρά τους, ξενοδόχοι, καταστηματάρχες, εστιάτορες, τουριστικά γραφεία κα. , οφείλουν και αυτοί να ενεργοποιηθούν, να πάρουν σημαντικές πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη και προβολή των επιχειρήσεών τους και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών σε ανταγωνιστικές τιμές, χωρίς να περιμένουν είτε από τον LTO, είτε από το Δήμο είτε από άλλους να τους φέρουν την πελατεία «στο πιάτο», δεδομένου ότι ούτε ο LTO ούτε ο Δήμος είναι τουριστικά γραφεία.
Τα τοπικά ΜΜΕ, εφημερίδες, blogs, ραδιοφωνικοί σταθμοί, κανάλια, κτλ. τα οποία σε μεγάλο βαθμό επηρεάζουν και διαμορφώνουν την κοινή γνώμη αλλά και τις προτεραιότητες των διοικούντων, οφείλουν να βάλουν τον τουρισμό του τόπου μας στην ημερήσια διάταξη της επικοινωνίας τους και να συστρατευθούν στο κοινό συμφέρον της ανάπτυξης της τουριστικής συνείδησης στους πολίτες του τόπου μας γιατί ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων μας.
Δεν θεωρούμε τα παραπάνω ευχολόγιο αλλά καθήκον μας. Είναι σίγουρο πως αν τα πετύχουμε, τουλάχιστον στην περιοχή μας δεν θα χρειάζεται να μιλάμε πια για κρίση. Εχουμε την δυνατότητα και τις προοπτικές ως προορισμός, να μετατρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία και να δούμε το Λουτράκι εκεί που πραγματικά του αξίζει ιστορικά, ανάμεσα στου κορυφαίους θερμαλιστικούς τουριστικούς προορισμούς.
O LTO συστάθηκε ως αποτέλεσμα ενός κοινού οράματος και επιθυμίας των φορέων του τουρισμού και λειτουργεί αποκλειστικά στην κατεύθυνση της τουριστικής προβολής και ανάπτυξης του Λουτρακίου. Από την πλευρά του θα συνεργαστεί και θα υποστηρίξει κάθε προσπάθεια στην κατεύθυνση αυτή και στο πλαίσιο αυτό ζητά την υποστήριξη και συμμετοχή όλων.

shares