mora-pelargos 1jpg 609x430

To θέατρο Περιγιαλίου ειναι το σπίτι της και το σανίδι η ζωή της Η Πολυξένη Ορκοπούλου- Ξανθάκη μιλάει στι «ΜΑΖΙ» classicus για την μέγάλη της  αγάπη το θέατρο!!!!

Ερ.: 14 χρόνια διαδρομή για το θέατρο Περιγιαλίου. Αν έκανες ένα φλας μπακ πίσω στο χρόνο από τότε που είδες άδεια αυτή την αίθουσα μέχρι τώρα. Τι σου έχει μείνει από αυτή την διαδρομή;

Απ.: Δεν θα μπορούσα ποτέ να σκεφτώ ότι θα φτάσει να γίνει ένας χώρος πολιτισμού που να έχει τέτοιες διαστάσεις, που να έχει ξεπεράσει τα όρια της Ελλάδας. Έχει γίνει πολύ δουλειά. Και πίκρα αλλά και πολύ χειροκρότημα. Κι αυτό είναι που μετράει και η αγάπη του κοινού.

Ερ.: Αυτή η προσπάθεια αγκαλιάστηκε από την πρώτη στιγμή. Δεν βρήκατε αντίπαλα στρατόπεδα. Ουσιαστικά όλοι συνέτρεξαν σε αυτό. Τι μας λέει αυτό, ότι ο τόπος είχε ανάγκη από πολιτιστική τροφή;

Απ.: Είχε ανάγκη. Το Περιγιάλι, πρώτα απ’ όλα το χωριό και ύστερα όλη η Κορινθία, μέσα απ’ αυτό το θέατρο έχει ένα πολύ καλό δέος. Νιώθουν κι αυτοί υπερήφανοι.

Ερ.: Αν αυτό το εγχείρημα το έκανες στην πρωτεύουσα του Νομού, στην Κόρινθο, πιστεύεις ότι θα είχε αυτό το αντίκρυσμα, αυτή την αποδοχή;

Απ.: Πιστεύω πως ναι.

Ερ.: Άρα δεν είναι κύριο συστατικό η έλλειψη τροφής πολιτιστικής, είναι και οι άνθρωποι.

Απ.: Πολλοί μου λένε αν ήταν αυτός ο χώρος στην Κόρινθο με την έννοια της πιο εύκολης πρόσβασης θα μπορούσε ο καθένας με ένα απλό περπάτημα να πάει σε αυτό το χώρο.

Ερ.: Οι άνθρωποι που υπάρχουν πίσω απ’ αυτό το χώρο, αν πραγματικά γνωρίζουν από θέατρο μπορούν να σταθούν. Η πολιτεία όμως μπορεί να εμπλέκεται σε αυτή τη διαδικασία ή απλά και μόνο να βοηθάει όπως πρέπει να βοηθήσει;

Aπ.: Πρέπει να βοηθάει, δεν χρειάζεται άλλη παρέμβαση.

Ερ.: Δεν την είχες ουσιαστικά την παρέμβαση από την εκάστοτε δημοτική αρχή.

Απ.: Όχι ουδέποτε κι αυτός είναι ο ρόλος της.

Ερ.: Στην πρωτεύουσα του Νομού έχουμε ένα θέατρο το οποίο είναι σύγχρονο, ωστόσο δεν λειτουργεί, δεν του έχει δοθεί η σημασία, η χρηστικότητα που χρειάζεται. Δηλαδή να παράγει πολιτισμό μέσα από παραστάσεις, ουσιαστικά μέσα από το θέατρο.

Απ.: Δεν είναι καθαρά θεατρικός χώρος. Δεν θα μπορούσα να τον πω καθαρά θεατρικό χώρο. Είναι ένας χώρος και πολλών άλλων εκδηλώσεων. Υπάρχουν οι αντίξοες συνθήκες όσον αφορά και στις πρόβες ακόμα των παιδιών. Ενώ εμείς εδώ, είναι αυτούσιος ο χώρος αυτός, πληροί όλους τους όρους.

Ερ.: Άρα τι χρειάζεται; Οι Δήμοι όταν μιλούν λένε το Δημοτικό μας Θέατρο, άρα είναι το καμάρι τους. Εδώ όμως δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Εσύ που είσαι άνθρωπος του θεάτρου και γνωρίζεις, τι λείπει;

Απ.: Αυτό είναι θέατρο. Εκείνο θα μπορούσα να πω είναι μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων. Κατ’ αρχήν να σας πω κάτι; Δεν έχει ακουστική, είναι ένας τεράστιος χώρος, που θα έπρεπε να υπάρχουν κάποιες καινοτομίες, κάποιες τεχνικές παρεμβάσεις. Εδώ δεν απαιτείται κανένα μικρόφωνο, η παράσταση μπορεί να αποδοθεί τέλεια.

Εδώ στο θέατρο υπάρχει έμψυχο υλικό από όλες τις ηλικίες. Είμαστε τρεις σκηνές πια, που η κάθε μία σκηνή ετοιμάζει το δικό της θεατρικό έργο και όχι μόνο. Μπορεί στο τέλος να «παντρευτούν» και οι τρεις αυτές σκηνές και να αποδώσουν ένα θεατρικό έργο.

Ερ.: Άρα λοιπόν γίνεται μια συνεργασία όλου του δυναμικού που υπάρχει και βεβαίως θέλω να σταθούμε σε σταθμούς ουσιαστικά όλης αυτής της διαδρομής. Θέλω τους πέντε σημαντικότερους.

Απ.: Εκείνο που με εκπλήσσει είναι ότι έρχονται εδώ θεατές και μου ζητούν τα θεατρικά μας έργα. Φαντάσου μπορεί να τα έχουν δει 2-3 και 5 και 6 φορές. Τα αναζητούν ακόμα και σήμερα και αυτό έχει σημασία. Εμένα μπορεί να μου άρεσε η κάθε παράσταση, αλλά το κοινό πόσο του άρεσε. Οι «Σιδεράδες», η «Νόνα», ο μονόλογος του Κωστάρα κ.λπ. είναι όλα σημείο αναφοράς.

Ερ.: Πώς βλέπεις από εδώ και πέρα την πορεία του θεάτρου και αν πραγματικά έτσι όπως αλλάζουν τα πάντα, γιατί πραγματικά αλλάζει η ζωή μας., έχει ήδη αλλάξει. Έχουμε μια οικονομική κρίση που θα επηρεάσει και τις τοπικές αυτοδιοικήσεις. Πώς θα προχωράει όλη αυτή η διαδικασία, θα σκοντάψει, θα προχωρήσει;

Απ.:  Ο κόσμος έχει ανάγκη από θέατρο. Εμείς το καλό είναι ότι έχουμε το σπίτι μας. Το μεγάλο ευχαριστώ στον Αγροτικό Συνεταιρισμό που μας το παραχωρεί. Στο Δήμο που ενισχύει την προσπάθεια. Με ένα πολύ μικρό συμβολικό ποσό που προσφέρουν όλοι και το εκτιμούν αυτό, είναι καλό για όλους.

pantoufles 609x406Να σημειώσουμε πως η φετινή επιτυχία «Ενας ήρωας με παντούφλες » του Αλέκου Σακελλάριου  που το σκηνοθέτησε η Πολυξένη,θα περιοδεύσει  το καλοκαίρι εντός και εκτός των τειχών της Κορινθίας

shares