proastiakos loutraki

Η Πρωτοβουλία Πολιτών & Φορέων για την Έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην πόλη του Λουτρακίου (οδός Αιγαίου) συγκροτήθηκε γιατί πολιτικοί σαν τον σημερινό περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρο Τατούλη πάνε κόντρα στην πανθομολογούμενη απαίτηση μιας ολόκληρης κοινωνίας και των οικονομικών και πολιτικών φορέων της.
Πρόσωπα του πολιτικού «αναστήματος» του Πέτρου Τατούλη με πυροτεχνήματα, καθώς επίσης με ″χάντρες και καθρεπτάκια″ αντιμετωπίζοντας την κοινωνία μας ως «ιθαγενείς», θέλουν να την πείσουν ότι αυθεντικότατα είναι η εικονική πραγματικότητά τους που εν προκειμένω καθρεπτίζει τα συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα της εν λόγω περιοχής του Ισθμού.
Επειδή ο Πέτρος Τατούλης έχει βάλει τα «παπαγαλάκια» του να ομιλούν απερίσκεπτα για διαβούλευση, καλόν θα είναι να το κάνουν με τα συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα, προκειμένου να μας παρουσιάσουν και το αποτέλεσμα της αρεσκείας τους, που γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι γίνεται για να αυξάνει τον πλούτο των οικονομικών συμφερόντων.
Από την πλευρά της, η Πρωτοβουλία Πολιτών & Φορέων έχει πραγματοποιήσει ανοικτή διαβούλευση με την παρουσία καθηγητών Συγκοινωνιολόγων – Πολεοδόμων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, αποτέλεσμα της οποίας ήταν η λήψη όχι μίας, αλλά τριών αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγ. Θεοδώρων ευθυγραμμιζόμενες και με τη διεθνή σιδηροδρομική πρακτική που υιοθετείται από τον ΟΣΕ και προβλέπουν:
Σταθμός στη διακλάδωση επί του αρτηριακού άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι, στάση στην οδό Παπανικολάου να εξυπηρετεί χιλιάδες κατοίκους στην αναπτυσσόμενη περιοχή του ″Λιβαδάκι″, καθώς επίσης επισκέπτες του casino Λουτρακίου και να καταλήγει με τερματική στάση στην οδό Αιγαίου εντός του ιστού της πόλης, έτσι ώστε να εξυπηρετηθεί ο παραδοσιακός ιστός, αλλά και να αυξηθεί γεωμετρικά η επισκεψιμότητά της, καθ’ ότι είναι δίπλα στην πρωτεύουσα των 5.000.000 κατοίκων, ενώ σας υπενθυμίζεται ότι περιλαμβάνεται η συγκεκριμένη γραμμή και στο νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας.
Κατά συνέπεια, περιφερειάρχα Πελοποννήσου Πέτρο Τατούλη όλοι οι προαναφερόμενοι δεν μπορούν να κάνουν λάθος και δίκιο να έχετε εσείς και τα «εξαπτέρυγά» σας καθρεπτίζοντας τα οικονομικά συμφέροντα μιας χούφτας ανθρώπων, κόντρα στο υγιές και αυτονόητο συμφέρον μιας ολόκληρης κοινωνίας, παραβλέποντας τη λαϊκή ρήση «φωνή λαού, οργή Θεού»!
Ιδού λοιπόν περιφερειάρχα Πελοποννήσου για εσάς τα «εξαπτέρυγά» σας και τα «παπαγαλάκια» σας η διαβούλευση της Πρωτοβουλίας Πολιτών & Φορέων για την Έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην πόλη του Λουτρακίου (οδός Αιγαίου):

Οι τοποθετήσεις δημάρχων του Λουτρακίου
Όλοι οι δήμαρχοι του Λουτρακίου τεσσάρων δεκαετιών, επίσημα τάσσονται αναφανδόν υπέρ της έλευσης του προαστιακού σιδηροδρόμου στο Λουτράκι, είτε με επιστολές τους προς την περιφέρεια Πελοποννήσου, είτε με δημόσιες δηλώσεις τους στα τοπικά ΜΜΕ.
Ας δούμε αναλυτικά, τι έχουν γράψει στις επιστολές τους ή τι έχουν δηλώσει ο καθένας εξ’ αυτών.

Γιώργος Γκιώνης
Αξιότιμε κύριε περιφερειάρχα,
το δημοτικό συμβούλιο Λουτρακίου Περαχώρας με την υπ’ αριθ. 303/8-10-2009 απόφασή του, που ελήφθη επί των ημερών της Δημοτικής Ανανεωτικής Παρέμβασης Πολιτών ως δημοτικής αρχής, έχει καθορίσει την θέση του ξεκάθαρα όσον αφορά την έλευση του προαστιακού στο Λουτράκι: Στάση στην διακλάδωση του Ισθμού και την οδό Παπανικολάου και τερματισμό στην οδό Αιγαίου.
Σήμερα, μετά την θετική στάση του ΟΣΕ, ο οποίος λαμβάνει πλέον υπόψη του και προσαρμόζεται με την επέκταση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου, διαμορφώνονται οι κατάλληλες προϋποθέσεις προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την υλοποίηση του έργου.
Κύριε περιφερειάρχα,
Η Δημοτική Ανανεωτική Παρέμβαση Πολιτών είναι η παράταξη που ανακίνησε το θέμα της έλευσης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Στο Λουτράκι και συνεργάσθηκε με τους υπηρεσιακούς παράγοντες της ΕΡΓΟΣΕ, ώστε να ″σφυρίξει″ και πάλι το τραίνο στην πόλη μας.
Θεωρούμε ότι η σύγχρονη σιδηροδρομική σύνδεση για το Λουτράκι είναι απαραίτητη υποδομή για την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη όλης της περιοχής. Στην κατεύθυνση αυτή εργάσθηκε αποτελεσματικά η Πρωτοβουλία Πολιτών για τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, έχοντας κοντά της ειδικευμένους συγκοινωνιολόγους. Από την άποψη αυτή αν αποφασίσετε να προωθήσετε το συγκεκριμένο έργο, όπως σας ζητάμε, προσθέτετε στον τόπο μας ένα σημαντικό έργο υποδομής, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα τον ευρύτερο συμβολισμό της κοινωνίας των πολιτών.
Είναι αυτονόητο ότι και η Δημοτική Ανανεωτική Παρέμβαση Πολιτών και εγώ είμαστε πρόθυμοι να συνεργαστούμε με εμπιστοσύνη προς εσάς και με όραμα για τον τόπο μας για την υλοποίηση του έργου, όπως πράξαμε και στο πρόσφατο παρελθόν.

Γιάννης Γιωτάκης
«Αξιότιμοι κύριοι,
ήμουν επικεφαλής του δήμου μας την περίοδο 1982 – 1994, τότε που το Λουτράκι και η ευρύτερη περιοχή μας προσπαθούσαν να καλύψουν τις πληγές τους από το σεισμό του 1981 και να επανέλθουν σε τροχιά ανάπτυξης.
Ήμουν μέλος του περιφερειακού συμβουλίου ως εκπρόσωπος της αυτοδιοίκησης Κορινθίας, όταν σχεδιαζόταν κι αποφασιζόταν το τομεακό και το ΠΕΠ του 2ου ΚΠΣ και το πρόγραμμα του ΟΣΕ που περιελάμβανε στον αρχικό του σχεδιασμό και την παράκαμψη προς Λουτράκι.
Το Λουτράκι έχει ένα στενό δεσμό με το τρένο από το 1958 και την τότε ΣΠΑΠ. Το 1991 καταφέραμε να επαναλειτουργήσει η γραμμή με πέντε ζευγάρια δρομολογίων κατευθείαν από Αθήνα με γεμάτους τους συρμούς.
Επειδή γνωρίζω πάρα πολύ καλά τα συναισθήματα των συνδημοτών μου, των επαγγελματικών τάσεων, των τουριστικών γραφείων, αλλά και των χιλιάδων ετεροδημοτών και παραθεριστών μας που για όλους αυτούς το τρένο στο Λουτράκι είναι ένα κυρίαρχο αίτημα.

Παύλος Παύλου (σε συνέντευξη)
Ο δήμος μας μαστίζεται από την οικονομική κρίση.
Ο προαστιακός, σε συνδυασμό με μια ρεαλιστική πολιτική για τουριστική ανάπτυξη, θα μας δώσει μεγάλες ανάσες.
Είναι ένα μέσο γρήγορο και οικονομικό για τον επισκέπτη.
Αυτό όμως προϋποθέτει ότι ο σταθμός θα είναι εντός της πόλης του Λουτρακίου, και συγκεκριμένα στην οδό Αιγαίου, όπως έχουν υποδείξει οι ειδικοί.
Σε διαφορετική περίπτωση -εάν δηλαδή ο επισκέπτης πρέπει να χρησιμοποιήσει και δεύτερο μεταφορικό μέσο, ώστε να μεταβεί από τον σταθμό στο κέντρο της πόλης- χάνονται τα πλεονεκτήματα της έλευσης αυτού του υπερσύγχρονου μέσου μεταφοράς.
Γι’ αυτό το λόγο, για τον συνδυασμό μας, την Αδέσμευτη Δημοτική Κίνηση, η θέση του σταθμού είναι αδιαπραγμάτευτη και είναι η οδός Αιγαίου.
Για την χωροθέτηση του σταθμού στον Ισθμό, έγινε κάποια συζήτηση για διαφορετική άποψη από αυτή που προέβλεψε η απόφαση 302 του δημοτικού συμβουλίου μας. Η θέση στο Βασιλόπουλο δεν είναι σύμφωνη με τον ορθό σχεδιασμό τον οποίο έχουν υποδείξει οι ειδικοί και δεν εξυπηρετεί τη λειτουργικότητα της γραμμής. Ενδεχομένως, μάλιστα, να θέσει σε κίνδυνο και την κατασκευή του σταθμού εντός της πόλης του Λουτρακίου.
Με τη δημόσια δήλωση μου αυτή, θέλω να υπερτονίσω την αναγκαιότητα της έλευσης του προαστιακού στο Λουτράκι, ως την οδό Αιγαίου. Δεν θα μπορούσα άλλωστε να ισχυριστώ κάτι διαφορετικό διότι εμείς ήμασταν αυτοί που φέραμε προς συζήτηση και, ψηφίσαμε την απόφαση 302 η οποία αναφέρει ρητώς τα σημεία στα οποία χωροθετούνται οι σταθμοί του προαστιακού στον Ισθμό και στο Λουτράκι, και είναι Διακλάδωση – Καζίνο – Αιγαίου, αντίστοιχα.

Κώστας Λογοθέτης
Κύριε περιφερειάρχα,
θα θέλαμε να σας επαναλάβουμε το ζωηρό μας ενδιαφέρον, για την αίσια εξέλιξη του θέματος υλοποίησης της επέκτασης του προαστιακού στο Λουτράκι, για το οποίο υπάρχει ομόθυμη θέληση τόσο από πλευράς δήμου, όσο και από πλευράς τοπικής κοινωνίας (φορείς, πολίτες, κ.λπ.)
Επειδή το συγκεκριμένο έργο κρίνεται ιδιαίτερα κρίσιμης σημασίας για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης, την αναβάθμιση της συγκοινωνιακής προσπελασιμότητας από την Αθήνα και τις διεθνείς πύλες του Αερολιμένα Ελευθέριος Βενιζέλος και των λιμένων Πειραιά και Πατρών, με μεγάλη συμβολή στην επιδιωκόμενη αύξηση της επισκεψιμότητας χειμώνα – καλοκαίρι και της εμπορικής και τουριστικής ανάπτυξης της, με φιλικό τρόπο προς το περιβάλλον.
Σημειώνεται επίσης, ότι η υλοποίηση του έργου αυτού συμβαδίζει και με την υλοποίηση της θεσμοθετημένης αλλά μη εισέτι υλοποιημένης επέκτασης του νέου ΓΠΣ στο Λιβαδάκι, που είναι αναγκαίο για την επίλυση ζωτικών πολεοδομικών προβλημάτων και αντιμετώπισης και επίλυσης σημαντικών αντιπλημμυρικών υδραυλικών διευθετήσεων στην περιοχή.
Σας γνωρίζουμε, ότι υπάρχει ταύτιση των θέσεων με τον ΟΣΕ, για την χωροθέτηση του τερματικού σταθμού που είναι σύμφωνη με την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Λουτρακίου – Περαχώρας 303/8-10-2009 προ του ρέματος της οδού Αιγαίου και είναι σύμφωνη με τα προβλεπόμενα στο ισχύον και το νέο προς έγκριση ΓΠΣ Λουτρακίου, καθώς και στο νέο σχέδιο πόλης για την περιοχή Λιβαδάκι.
Παρακαλούμε για τις ενέργειες σας προς την κατεύθυνση επιτάχυνσης των απαιτούμενων διαδικασιών για την κατασκευή του έργου, της σύνδεσης της πόλης του Λουτρακίου με τον προαστιακό σιδηρόδρομο.

ΣΥΡΙΖΑ Λουτρακίου
Συντασσόμαστε απόλυτα με την 302/2009 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του δήμου μας, η οποία είναι και σύμφωνη με τις προτάσεις των αρμοδίων υπηρεσιών του ΟΣΕ. Η απόφαση προβλέπει τη δημιουργία σταθμών του προαστιακού, στη διασταύρωση της γραμμής του Ισθμού προς Λουτράκι και τερματικό σταθμό εντός της πόλης του Λουτρακίου, στην οδό Αιγαίου.
Καλούμε την περιφέρεια Πελοποννήσου, καθώς και τους τοπικούς βουλευτές των κομμάτων που μετέχουν στην κυβέρνηση, να πράξουν επιτέλους το αυτονόητο καθήκον τους προς την πόλη του Λουτρακίου.
Οφείλουν ΑΜΕΣΑ να εντάξουν το έργο προς χρηματοδότηση σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα που ήδη υλοποιείται. Υποσχέσεις για ένταξη του έργου σε μελλοντικά χρηματοδοτικά προγράμματα ή άλλες καθυστερήσεις, όχι μόνο μεταθέτουν την ημερομηνία ολοκλήρωσης του, αλλά θέτουν σε αμφιβολία την προοπτική υλοποίησης του, σε βάρος των συμφερόντων της πόλης μας.
Καλούμε τον δήμαρχο Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγ. Θεοδώρων, καθώς και τους επικεφαλής των παρατάξεων που εκπροσωπούνται στο δημοτικό συμβούλιο, να στηρίξουν την απόφαση 302/2009 και να απαιτήσουν την άμεση υλοποίηση του έργου.

Loutraki Tourism Organization
Αξιότιμε κύριε περιφερειάρχη,
το έργο της σύνδεσης του Λουτρακίου με τον προαστιακό σιδηρόδρομο, έχει την αποδοχή της συντριπτικής πλειοψηφίας των πολιτών και όλων των φορέων της πόλης μας. Το θεωρούμε εκ των ων ουκ άνευ, για την ορθολογική και βιώσιμη τουριστική, οικονομική και πολεοδομική ανάπτυξη της ιστορικής μας λουτρόπολης και υποστηρίζεται από 3 ειλημμένες αποφάσεις του δημοτικού μας συμβουλίου.
Ως εκ τούτου και ο LTO, θέλοντας να ισχυροποιήσει την εμβέλεια και την ελκυστικότητα του Λουτρακίου, ως διεθνούς τουριστικού θερέτρου και προορισμού, τάσσεται δημόσια αναφανδόν υπέρ της συγκεκριμένης πρότασης και παρακαλεί την περιφέρεια Πελοποννήσου να επιταχύνει τις διαδικασίες προς την κατεύθυνση αυτή.

Ποιοι υπογράφουν το νέο κείμενο προς τον περιφερειάρχη
Στο πλαίσιο των συντονισμένων προσπαθειών που εκπορεύονται από την περιφέρεια Πελοποννήσου για τον «εκτροχιασμό» της έλευσης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην οδό Αιγαίου του Λουτρακίου, οι οικονομικοί φορείς του δήμου Λουτρακίου αντέδρασαν και επικαιροποίησαν τη βούλησή τους να έλθει πάλι το τραίνο στο κέντρο της πόλης, με γνώμονα να σταθεροποιήσουν και να αναστραφεί η καθημερινώς συρρικνούμενη επαγγελματική δραστηριότητά τους.
Στο πλήρες κείμενο αναφέρονται τα ακόλουθα!
«Κύριε περιφερειάρχα
υποστηρίζουμε με θέρμη, τον αγώνα που κάνει η Πρωτοβουλία Πολιτών & Φορέων για την Έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο Λουτράκι, ως την οδό Αιγαίου.
Σήμερα μετά την θετική στάση του ΟΣΕ, που έλαβε υπόψη του, τις εισηγήσεις των τεχνικών υπηρεσιών του δήμου μας, και προσαρμόστηκε με την επέκταση του νέου Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Λουτρακίου, εκπονώντας την ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ του έργου, διαμορφώθηκαν οι κατάλληλες συνθήκες, ώστε το συγκεκριμένο αναπτυξιακό έργο που είναι ώριμο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ της περιόδου 2014 – 2020 και να υλοποιηθεί άμεσα.
Ως εκ τούτου, θέλοντας και εμείς να ισχυροποιήσουμε την προσπάθεια που κάνει η Πρωτοβουλία μας, τασσόμαστε δημόσια, αναφανδόν υπέρ της συγκεκριμένης πρότασης και παρακαλούμε την διοίκηση της περιφέρειας Πελοποννήσου να σεβαστεί και να εφαρμόσει επιτέλους, ως δημοκρατικά οφείλει τις 3 ειλημμένες αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου μας για τον προαστιακό.»
Οι νυν δημοτικοί σύμβουλοι του δήμου Λουτρακίου (από την Δημοτικής Ανανεωτική Παρέμβαση Πολιτών – πλειοψηφία) Ευάγγελος Βλάσσης, Κωνσταντίνος Παντελέων, Αθανάσιος Παπαθανασίου, από την Αδέσμευτη Δημοτική Κίνηση – αξιωματική αντιπολίτευση Βαρελάς Παναγιώτης.
Ο πρώην δήμαρχος Λουτρακίου, Ιωάννης Γιωτάκης.
Οι πρώην πρόεδροι του δημοτικού συμβουλίου δήμου Λουτρακίου Γεώργιος Κακαβάς, Γεώργιος Μάρκελλος, Γεώργιος Κοντός.
Ο τέως πρόεδρος του Πνευματικού Πολιτιστικού Κέντρου Λουτρακίου «Προμηθέας» Νικόλαος Λόης.
Ο αντιπρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταείου Λουτρακίου Άρης Μαρίνης.
Ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος «Με τους Πολίτες Μπροστά» Θεοφάνης Σιτές.
Η πρόεδρος των Εμπόρων και Επαγγελματοβιοτεχνών Λουτρακίου Δήμητρα Μερτζάκη, καθώς και ο επί πολλές θητείες πρώην πρόεδρος Γιώργος Μαρίνης.
Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Επαγγελματικού Συλλόγου Αγ. Θεοδώρων Ηλίας Πιτσίκαλης.
Ο πρόεδρος του συλλόγου «Ξένιος Ζευς» Γεώργιος Οικονόμου.
Ο πρόεδρος των Ραδιοταξί Λουτρακίου Αθανάσιος Μίχας.
Ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Λουτρακίου Γεώργιος Τσούμπας.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Εργατοϋπαλλήλων στα Τουριστικά και Επισιτιστικά Επαγγέλματα Γιάννης Γιαννούλης.
Ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Λουτρακίου Ιωάννης Παπαδάκης.
Ο γενικός Έφορος του Αθλητικού Ομίλου Λουτρακίου Κώστας Λογοθέτης.
Από την πλευρά του το διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Φίλων Αρχαιολογικού Μουσείου Περαχώρας τάσσεται υπέρ της εφαρμογής των αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων για την έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο Λουτράκι και την ένταξη του έργου στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ περιόδου 2014 – 2020.

Τέλος, τις αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου έχουν υπερψηφίσει οι νυν δημοτικοί σύμβουλοι Μαρία Πρωτοπαππά, Αθανάσιος Γεωργίου, Παύλος Παύλου, Δημήτρης Πρωτονοτάριος, Μπάμπης Γεωργίου.

Δελτίο τύπου

shares