trraino

Αναδημοσιεύουμε την πρόταση του Λάμπρου Κωστάρα και των ενεργών πολιτών για το ζήτημα της πιθανής αξιοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής η οποία δημοσιοποιήθηκε τον Μάιο του 2011 :

Αποτελεί πρόκληση και εμπεριέχει ιστορική συγκίνηση κάθε απόπειρα να μιλήσει κανείς για το σιδηρόδρομο στην Κόρινθο όταν ο Συνοικισμός υπάρχει επειδή κάποτε στη πόλη έφτασε το τρένο. Αποτελεί θλιβερή ιστορική αναφορά ο τρόπος με τον οποίο απαξιώθηκε ο σιδηρόδρομος και η μετρική σιδηροδρομική γραμμή της Κορινθίας και της Πελοποννήσου συνολικά. Θλίβει το γεγονός ότι η απαξίωση του σιδηροδρόμου συνδέεται με την συγκοινωνιακή απομόνωση της χώρας με τις γειτονικές χώρες οι οποίες έχουν αναλάβει να καλύψουν αυτό το κενό. Προκαλεί απορία το γεγονός ότι απαξιώνεται ένα μεταφορικό μέσο την εποχή που το οικονομικό και περιβαλλοντικό κόστος της χρήσης του αυτοκινήτου προβλέπεται ασύμφορο εξαιτίας των εφαρμοζόμενων πολιτικών. Προκαλεί έκπληξη ο αρνητικός τρόπος που αντιμετωπίζεται η συγκοινωνιακή λύση τύπου σταθερής τροχιάς από τους δημάρχους όταν η δυτική Ευρώπη επιδεικνύει το τρένο ως δείγμα πολιτισμού και εφαρμογής περιβαλλοντικής συνείδησης.

Θεωρούμε υποχρέωση να σεβαστούμε το σιδηροδρομικό σταθμό της Κορίνθου και την σιδηροδρομική γραμμή και να σκεφτούμε τρόπους αξιοποίησης λαμβάνοντας υπόψιν τους παρακάτω άξονες :

1. Σταθμός και σιδηροδρομική γραμμή αποτελούν δημόσια περιουσία
2. Υπάρχουν μνημειακά χαρακτηριστικά που πρέπει να ληφθούν υπόψιν
3. Υπάρχουν ανάγκες εφαρμογής πολιτικών υποβοήθησης της ανάπτυξης και επιχειρηματικής λειτουργίας στην περιοχή
4. Επιβάλλεται η αξιοποίηση του χώρου και εκατέρωθεν της σιδηροδρομικής γραμμής με σεβασμό στην υπάρχουσα πυκνή οικιστική ανάπτυξη

Θεωρούμε ότι τυχόν σχέδια για αντικατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής με αυτοκινητόδρομο θα λειτουργήσουν αρνητικά στο μικροκλίμα πολλών οικιστικών περιοχών χωρίς να υπάρχουν αποδεδειγμένα συγκοινωνιακά στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι ένας ακόμα αυτοκινητόδρομος είναι βιώσιμος και μπορεί να βοηθήσει αναπτυξιακά την περιοχή. Αντιθέτως εκτιμούμε ότι η περιοχή έχει σοβαρά μνημειακά και τουριστικά στοιχεία τα οποία πρέπει να αξιοποιηθούν τόσο σε αναπτυξιακή κατεύθυνση όσο στα πλαίσια της κοινωνικής πολιτικής του δήμου. Πρέπει επίσης να τονίσουμε ότι δεν πρέπει να υπάρχει ανταγωνιστική δράση μεταξύ μέσων σταθερής τροχιάς και ΚΤΕΛ ή άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς αλλά ομαλή και συμπληρωματική λειτουργία που θα εξασφαλίζει βιωσιμότητα και παράπλευρα οφέλη για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.

Ειδικότερα προτείνουμε :

1. Αξιοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής με την χρήση μίας μηχανής τρένου και τριών βαγονιών συνολικής μεταφορικής ικανότητας 150 ατόμων για τουριστική αξιοποίηση και στήριξη της μετακίνησης των ευπαθών ομάδων από τον Ισθμό της Κορίνθου έως τα όρια του Νομού. Για τη λειτουργία και συντήρηση μπορούν να χρησιμοποιηθούν μηχανοδηγοί και στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που είναι Κορίνθιοι αλλά εργάζονται εκτός νομού.

2. Η ενεργοποίηση του τρένου μπορεί να συνοδεύεται από συγκεκριμένα προγράμματα πολύγλωσσης εξυπηρέτησης και ξενάγησης επισκεπτών και σε συνεργασία με τους ξενοδόχους και άλλους φορείς της περιοχής. Η λεωφορειακή σύνδεση του προαστιακού σιδηρόδρομου με τον σταθμό του ΟΣΕ θα διευκολύνει την ημερήσια εκδρομή και επίσκεψη στην περιοχή μας από την Αθήνα πχ θα μπορούν με χαμηλό κόστος να επισκεφθούν το Αρχαίο Λιμάνι οργανωμένες ομάδες για ημερήσιο μπάνιο.
3. Η χρήση του τρένου πρέπει να συνδυαστεί με προγράμματα εκδρομών και ξενάγησης του ΚΤΕΛ Κορινθίας το οποίο μπορεί να χρησιμοποιεί επιλεγμένα σημεία στάσης του τρένου ως αφετηρία των λεωφορείων. Οι εκδρομές και τα προγράμματα ξενάγησης θα πρέπει να προβληθούν στα πλαίσια της ενίσχυσης του brand name της πόλης. Ο σταθμός του τρένου θα πρέπει επίσης να συνδεθεί με το υπό πρόταση και μελλοντική ανάπτυξη οικολογικό πάρκο του πεδίου βολής ώστε να υποστηριχθούν προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

4. Θεωρείται ότι το τρένο θα διευκολύνει την πρόσβαση στις παραλίες και θα μειώσει τον κυκλοφοριακό φόρτο από τα αυτοκίνητα επιτρέποντας στους επισκέπτες να διοχετεύσουν εισόδημα από τα καύσιμα στην εστίαση και διασκέδαση.

5. Προτείνεται η αξιοποίηση των κτιρίων του σταθμού του ΟΣΕ και ο περιβάλλων χώρος ώστε να αναπτυχθεί ένα στεγασμένο αλλά και υπαίθριο μουσείο σιδηροδρόμου σε συνεργασία με τον ΤΡΑΙΝΟΣΕ ώστε να αναβαθμιστεί το πολιτιστικό περιεχόμενο της περιοχής και να προστεθεί ένα ακόμα σημείο ενδιαφέροντος για επισκέπτες. Σημειώνουμε ότι η περιοχή αποτελεί μνημείο της νεώτερης ιστορίας της Κορίνθου και πρέπει να αξιοποιηθεί με σεβασμό και με τρόπο που θα συνεισφέρει πλούτο στο δήμο.

6. Οι περιοχές εκατέρωθεν της σιδηροδρομικής γραμμής πρέπει να επιτρέπουν την ομαλή κίνηση αυτοκινήτων ή ποδηλάτων ανάλογα με τις πολεοδομικές δυνατότητες και τα επιστημονικά ευρήματα μιας συνολικής μελέτης.

kostaras

Η παραπάνω πρόταση απαιτεί διαβούλευση με τους παραγωγικούς φορείς, πολιτιστικούς συλλόγους, εκπροσώπους του τουρισμού και των δήμων. Η σιδηροδρομική γραμμή και οι σταθμοί του πρώην ΟΣΕ αποτελούν δημόσια περιουσία που πρέπει να αξιοποιηθεί άμεσα από τη στιγμή που είναι εμφανής η αποβιομηχανοποίηση της περιοχής και τα τουριστικά της πλεονεκτήματα μπορούν να βοηθήσουν την οικονομική ενίσχυσή της. Μια συνολική μελέτη θα μπορούσε να οδηγήσει σε χρηματοδοτούμενα έργα υψηλής επιλεξιμότητας από την περιφέρεια Πελοποννήσου. Να σημειωθεί ότι η σιδηροδρομική γραμμή του Νομού Κορινθίας είναι σε πολύ καλή κατάσταση ενώ υπάρχει καινούργια μετρική γραμμή μέχρι την Τρίπολη που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί με αντίστοιχο τρόπο.

ΥΓ : Η παραπάνω πρόταση δείχνει να αποκτά ιδιαίτερη σημασία σήμερα που φαίνεται να υπάρχει μία σημαντική προσπάθεια ενίσχυσης του τουρισμού κρουαζιέρας διότι προσθέτει δυνατότητες ξενάγησης για τους τουρίστες.

shares