ce43e0138300eb98aad587492745826b L

Γράφει η Μίνα Γιαννούλη

Η συνάντηση του 1ου κύκλου ομιλιών που συνδιοργανώνει το Λύκειο Λουτρακίου και το Δ.Σ γονέων και κηδεμόνων πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 20 Οκτωβρίου στο Πνευματικό Κέντρο Λουτρακίου. Ο καθηγητής του οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Δημήτρης Μπουραντάς απευθυνόμενος σε καθηγητές , γονείς, μαθητές και σε όλους εκείνους που ενδιαφέρθηκαν να παρακολουθήσουν την ομιλία του αναφέρθηκε στις ΄΄ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΌΤΗΤΑ΄΄. Προσιτός, μιλώντας απλά, ξεκίνησε την ομιλία του με δυο αποφθέγματα. ΄΄ Η ζωή είναι το άθροισμα των επιλογών μας ΄΄ του Α. ΚΑΜΥ και ΄΄Είμαστε αποτέλεσμα της ιστορίας , αλλά ταυτόχρονα γράφουμε την ιστορία΄΄ του Σ.ΦΡΟΜ.

Σύμφωνα με τον κ. Μπουραντά σημαντικές και προς ανάλυση είναι τριών ειδών νοημοσύνες . Η υπαρξιακή, η λογική και η κοινωνική νοημοσύνη. Η υπαρξιακή νοημοσύνη, έχει σχέση με τη μάθηση, την αυτοεκτίμηση, τις αξίες, τα όνειρα-στόχους, τα εφόδια. Οι αξίες προσδιορίζουν το σωστό- λάθος, το σημαντικό-ασήμαντο, τις προτεραιότητες και τη κοινωνική συνοχή. Ακόμα το πώς βλέπει κάποιος τον εαυτό του, πως νομίζει πως τον βλέπουν οι άλλοι και πως οι άλλοι τον βλέπουν, έχει να κάνει με την αυτογνωσία του ατόμου.
Η λογική νοημοσύνη έχει σχέση με την ελευθερία επιλογών και την ευθύνη αυτών, τον τρόπο που κάποιος βλέπει τα πράγματα έξυπνα και όχι σκληρά, τις αντιφάσεις που υπάρχουν, με αποτέλεσμα η σκέψη του να ξεφεύγει από τα στερεότυπα, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα. Με αυτό τον τρόπο παύει να περιορίζεται σε μια μικρή εικόνα και διευρύνει το μέγεθός της, χρησιμοποιώντας τη λογική.

Η κοινωνική νοημοσύνη έχει σχέση με την ενσυναίσθηση-βλέπω και με τα μάτια του άλλου, την ευαισθησία για τους ανθρώπους, την αυστηρότητα, την εμπιστοσύνη, την αναγνώριση, και το κέρδος από τη συνεργασία. Eδώ συναντάμε τέσσερις συμπεριφορές, την κυριαρχική, τη μη κυριαρχική, την ανοικτή- εκδηλωτική και την κλειστή . Στον επίλογο της ομιλίας του ο κ. Μπουραντάς ανέφερε ότι με τις σπουδές, τα κριτήρια επιλογών και ευκαιριών είναι μεγαλύτερα για εργασία. Μπορεί κάποιος να στραφεί, είτε στην επιχειρηματικότητα, είτε στην εξαρτημένη εργασία(δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα), έχοντας ως εφόδια τις γενικές ικανότητες, την παιδεία και την πίστη στον εαυτό του. Τόνισε πως οι άνθρωποι πρέπει να λειτουργούν όχι ως εγώ, αλλά ως εμείς, γιατί με τη συνεργασία κερδισμένες είναι όλες οι πλευρές. Εξίσου σημαντικό για τον ίδιο είναι η παιδεία, που καλλιεργείται συνέχεια ανεξάρτητα από τη γνώση που παρέχει η εξειδίκευση. Ο συνδυασμός των τριών συντελεί ώστε το άτομο να έχει μια αποτελεσματική και επιτυχημένη ζωή. Οι αξίες προσδιορίζουν το άτομο και οι σπουδές βοηθούν στην επιλογή καριέρας, στην επιχειρηματικότητα , στη συνεργασία και την αναγνώριση.

Στο τέλος της ομιλίας ακολούθησε διάλογος μεταξύ των παρευρισκομένων και του κ. Μπουραντά.
Ο κύκλος των συναντήσεων , όπως ανέφερε ο Λυκειάρχης κ. Μπαλής θα επαναλαμβάνεται κάθε δεκαπενθήμερο με διαφορετική θεματολογία και με ειδικευμένους επιστήμονες από όλους τους χώρους. Συγχαρητήρια στον ίδιο, την πρόεδρο του Δ.Σ γονέων Λυκείου κ. Μίνα Ψαραύτη, στα μέλη του Συλλόγου των διδασκόντων και στο Δ.Σ του συλλόγου για την συνδρομή τους και τη συνεργασία με στόχο την ενημέρωση μαθητών και γονέων.

shares