kastana

Χειμωνιάζει και εκείνο το σνακ που ονειρεύονται να γευτούν μικροί και μεγάλοι ,δεν είναι άλλο από το κάστανο .

Είναι όμως ωφέλιμο  είναι για την υγεία μας;

Γνωρίζουμε καλά αυτό τον καρπό;

Αυτό που αξίζει να σημειώσουμε είναι ότι θεωρείται ένα ιδιαίτερα θρεπτικό τρόφιμο, που όταν καταναλώνεται σε μέτριες ποσότητες μόνο οφέλη στην υγεία μπορεί να προσφέρει.

Τα κάστανα δεν προσθέτουν  στη διατροφή μας πολλές θερμίδες σε αντίθεση με άλλους ξηρούς καρπούς και σπόρους, είναι σχετικά χαμηλά σε θερμίδες (160 Kcal/100 γρ. περίπου 10 κάστανα). Το κάστανο αποτελεί εξαίρεση στη συγκέντρωση των λιπαρών παρότι οι ξηροί καρποί απ ότι ξέρουμε είναι πλούσιοι σε λιπαρά.

Περιέχουν λιγότερο λίπος και είναι πλούσια σε μέταλλα, βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά.

Είναι εξαιρετικά πλούσια σε βιταμίνη C (100 γρ. περιέχουν 43 mg βιταμίνης C, το 72% περίπου της ημερήσιας πρόσληψης) και αποτελούν μία καλή πηγή διαιτητικών ινών που βοηθά στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα περιορίζοντας την υπερβολική απορρόφηση χοληστερόλης στο έντερο.

Η μεσογειακή διατροφή, η οποία είναι πλούσια σε διαιτητικές ίνες, βοηθά στην αποτροπή στεφανιαίας νόσου και εγκεφαλικών επεισοδίων, ευνοώντας το υγιές προφίλ των λιπιδίων στο αίμα.

Τα κύρια λιπαρά οξέα του κάστανου είναι το λινελαϊκό και το λινολενικό οξύ, δηλαδή τα ωμέγα 3 και ωμέγα 6 λιπαρά οξέα, γνωστά για την προστατευτική τους δράση στο καρδιαγγειακό και  είναι απαραίτητα συστατικά της διατροφής του ανθρώπου.

Οι περισσότερες έρευνες δείχνουν ότι τα ω3 και ω6 λιπαρά οξέα έχουν αντιοξειδωτικές και αντι-φλεγμονώδεις ιδιότητες, γεγονός που τα καθιστά σημαντικούς παράγοντες προστασίας από τις χρόνιες ασθένειες, όπως διαβήτης και αρθρίτιδα.

Είναι ωφέλημα για το  δέρμα και τα μάτια γιατί  διατηρούν την υγρασία που χρειάζεται στα μάτια, χάρις στην αντιφλεγμονώδη τους δράση.  Και στην πρόληψη του καρκίνου βοηθούν σημαντικά αφού  έρευνες έδειξαν ενθαρρυντικά αποτελέσματα στη δράση των οξέων αυτών, στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού, του παχέως εντέρου και του προστάτη.

Τα κάστανα είναι επίσης πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β (100 γρ. κάστανα περιέχουν 11% της βιταμίνης Β3, 29% βιταμίνη Β6, 100% της θειαμίνης και 12% της ριβοφλαβίνης), που βοηθούν μια σειρά ασθενειών όπως: αλκοολισμός ,κατάθλιψη, διαβήτη, προβλήματα μαλλιών, σκλήρυνση κατά πλάκας και άγχος.

Αξίζει να σημειώσουμε πως τα  κάστανα, όπως και τα φουντούκια και τα αμύγδαλα, δεν περιέχουν γλουτένη γι’ αυτό και τα κάστανα είναι ένα από τα δημοφιλή συστατικά στην παρασκευή τύπων τροφίμου χωρίς γλουτένη.

Κάστανα λοιπόν… τα ωφέλημα μια θρεπτική και νοστιμη συντροφιά ( αλλα με μέτρο)τις κρύες νύχτες του Χειμώνα.

shares